-->

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

Στα επίπεδα του 1,70 ευρώ το λίτρο η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης


Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας έφθασε ήδη στα 1,70 ευρώ το λίτρο, επιφέροντας μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις κυρίως σε όσους βρίσκονται σε διακοπές.

Σύμφωνα με Τα Νέα της Τετάρτης, χιλιάδες εκδρομείς και τουρίστες έχουν να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος της τιμής της αμόλυβδης.

Πολλοί είναι εκείνοι που έφυγαν από την Αθήνα γεμίζοντας το ρεζερβουάρ στην τιμή των 1,45 ευρώ το λίτρο και φτάνοντας στους τελικούς τους προορισμούς είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν για να ξαναγεμίσουν τα ρεζερβουάρ έως και 25 λεπτά το λίτρο ακριβότερα.

Μάλιστα, εκτός από τις υψηλές τιμές, οι καταναλωτές συναντούν και σημαντικές αποκλίσεις από πρατήριο σε πρατήριο ακόμα και της ίδιας εταιρείας, οι οποίες ξεπερνούν ακόμα και τα 36 λεπτά το λίτρο και μάλιστα σε απόσταση μόλις μερικών χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε τουριστικές περιοχές της χώρας ξεπέρασε χθες ακόμα και το 1,70 ευρώ το λίτρο, κάνοντας «εφιάλτη» το γέμισμα του ρεζερβουάρ για τους εκδρομείς του φετινού καλοκαιριού.

Συγκεκριμένα, η τιμή της αμόλυβδης έφτασε τα 1,716 ευρώ στη Σητεία, στο Ηράκλειο της Κρήτης και τα Χανιά τα 1,699 ευρώ το λίτρο, στην Αμοργό 1,68 ευρώ, τα 1,680 ευρώ στην Κέρκυρα, τα 1,65 ευρώ στην Μυτιλήνη, 1,693 ευρώ το λίτρο στο Ρέθυμνο, 1,679 ευρώ στη Σύρο, 1,660 ευρώ το λίτρο στην Άνδρο και 1,65 ευρώ στη Σαντορίνη, τη Νάξο και τη Σάμο.

Οι τιμές των καύσιμων έχουν προκαλέσει μεγάλο προβληματισμό, καθώς μέσα σε έναν χρόνο αυξήθηκαν κατά σχεδόν 40%. Έτσι, ενώ πέρσι τον Αύγουστο η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 1,099 ευρώ το λίτρο, φέτος έχει φτάσει στα 1,504 ευρώ.

Ενδεικτικά το κόστος για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη- Αθήνα με επιστροφή ήταν 112,9 ευρώ (με κατανάλωση 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα) το 2009 και φέτος εκτοξεύτηκε στα 154,61.

Το ζήτημα των υψηλών τιμών και των αποκλίσεων απασχόλησε και τους υπεύθυνους του υπουργείου Οικονομίας, οι οποίοι είχαν συνάντηση με τους πρατηριούχους την προηγούμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καύσιμων (ΠΟΠΕΚ) η βασική αιτία των μεγάλων αποκλίσεων είναι οι Συμβάσεις Αποκλειστικής Συνεργασίας των εταιρειών με τους πρατηριούχους, οι περισσότερες των οποίων δεν αναφέρουν ούτε τιμές χονδρικής, ούτε εκπτώσεις, ούτε συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια με τα οποία γίνεται η τιμολόγηση.

ΝΔ: Δεν εφαρμόζεται ο νόμος για τα καύσιμα

«Τη στιγμή που η Ελλάδα είναι μεταξύ των δύο ακριβότερων χωρών της ΕΕ στην αμόλυβδη βενζίνη (ενώ πέρυσι ήταν η ένατη φθηνότερη), ο περσινός νόμος για τα καύσιμα δεν εφαρμόζεται. Και αυτό, παρόλο που προβλέπει, μεταξύ των άλλων, κοστολογικούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της
αγοράς, σφράγιση εγκαταστάσεων σε περίπτωση υποτροπής και χρησιμοποίηση δεξαμενών άλλων εταιριών στα νησιά, για καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού», τόνισε ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.

«Παράλληλα, για άγνωστους λόγους, το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων δίνει, από τον Ιούνιο, ελλιπή πληροφόρηση στους πολίτες. Εξίσου ανησυχητική είναι και η ευρύτερη εικόνα της αγοράς. Ο τιμάριθμος μιλάει από μόνος του. Δεν υπήρξαν ουσιαστικές επαφές της κυβέρνησης με φορείς της αγοράς (σουπερμάρκετ κ.λπ.), που να οδηγήσουν σε αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα. Οι νόμοι για τις ενδοομιλικές συναλλαγές των πολυεθνικών δεν εφαρμόζονται, όπως θα έπρεπε. Και η Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς δεν έχει ακόμα πλήρως στελεχωθεί. Παράλληλα, για άγνωστους λόγους, το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων δίνει, από τον Ιούνιο, ελλιπή πληροφόρηση στους πολίτες», συμπλήρωσε.

Μοιραστείτε

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου